Lūgums dalībniekiem atsūtīt savu bilžu laikus, vai linku uz bildēm, vai pašas bildes, lai var Excel tabulā sarakstīt kontrolpunktu starplaikus un uzzīmēt grafikus, kā kuram ir gājis.
Kā redzams grafikā augšā visām komandām ir bijuši kādi klupšanas brīži. Uzvarētāji – “Mākonītis” savas neveiksmes izsmeļ pašā distances sakumā uz 2. (@) un, iespējams, arī uz 3.(O) kp. Vēlāk, saīdzinot ar konkurentiem, ir vērojams gandrīz tikai tempa kāpums un noturīgums. Pārējām komandām distances vidū iestājas zināms nogurums un ātruma kritums. Komanda “Spararats” līdz savam 11.(Ю) kp brauc mazliet pāri saviem spēkiem – 130% no uzvarētāju vidējā ātruma, un ir gandrīz neaizsniedzami konkurentiem, taču tad seko kļūdu un zaudētā atgūšanas zāģis, kas pamatīgi izsmeļ spēkus un ļauj dažām komandām distances otrajā pusē aiziet garām. Arī komanda “Kapteiņa kompetence” distances pirmajā daļā cīnās ar “zāģi” [2.-3.kp 🙂–P] un [7.-8.kp W–3], taču spēj savākties un izvēlēties atbilstošu ātrumu distances otrajai pusei, kas vainagojas ar uzvaru vīru (M) grupā un II vietu absolūtajā vērtējumā. Līdzīgi “Kapteiņa kompetencei” distanci veic komanda “Giguraka”, bet mazliet lēnāk, ar mazākām kļūdām un sekojošiem ātruma kāpinājumiem. Salīdzinoši mierīgi tiek nobraukta distances trešā trešdaļa, un galā tiek II vieta vīru grupā. Pievienojot komandas “R.I.P.” veikumu, var redzēt, ka distances pirmā trešdaļa tiek pieveikta ļoti ļoti ātri. Taču tad kp izvēle vairs nepiedāvā ātrus variantus. 13.(U) un 14.(🙂) kontrolpunktu neizdodas arī uzreiz atrast. Pēc šīm neveiksmēm komanda zaudē daļu iniciatīvas, lai gan pēc savāktajiem kp atrodas 2. pozīcijā, bet vēl 17. apmeklētajā kp (Č) – pirmajā vietā. Finišā “R.I.P.” izcīna III vietu jauktajā (X) grupā.
Rezultāti ir apkopoti Excel_tabulā. Spliti ir pievienoti komandām Elita un Spararats. Lūgums arī pārējiem atsūtīt bilžu laikus vai pašas bildes, vai linku uz tām, lai var ierakstīt splitus (posmu laikus) rezultātu tabulā.
Velo-Rogaininga grafiki – Ķirzakas Taka 2012 (Baldone)
Par velorogaininga Ķirzakas Taka 2012 uzvarētājiem kļuva komanda Mākonītis (Mārtiņš, Ingrīda un Kaspars), kas gandrīz visā distancē bija ātrāki par konkurentiem.
Sākumā ar Mākonīti sīvi cīnījās vīri no Studijabambino.lv/Escape.lv (1. vieta vīru konkurencē) komandas tomēr jau ceļā uz 5.(Z) un 6.(5) distances kontrolpunktu seko vairākas kļūdas un Mākonītis ir aizmucis, lai arī viņiem pašiem tā tobrīd neliekas. Tas liek mīt pedāļus ar vēl lielāku spēku.
Izmantojot tā brīža vadošo komandu cīņas “Z” punkta rajonā, par sacensību līderiem uz mirkli pie 6.(F14) kontrolpunkta kļūst komandas R.I.P. un Elita. Tomēr par uzrādīto ātrumu šajā posmā vēlāk nākas maksāt ar dažām kļūdām, kas neļauj pacītnīties par 1. vietu, RIP iegūst 2. vietu absolūtā vērtējumā un Elita 3. vietu mix komandu vērtējumā.
Kā kuram ir gājis var vizuāli redzēt rezultātu grafikos, kur katras komandas punktu ieguves ātrums (KP/laika posmā) tiek salīdzināti ar uzvarētāju vidējo punktu iegūšanas ātrumu (kas tiek pieņemts par 1).
Stāsts par kosmosa ķirzakām, kas dodas apciemot sērūdens avotu
…
Komandas pieteikuma forma – Ķemeru posmam
Error: Contact form not found.
Dalībnieki
Veicot testa distanci nācās secināt, ka 6 stundas ir par maz, lai gūtu pilnīgu priekšstatu par Ķemeru apkārtni. Tāpēc kontrollaiks tiek pagarināts uz 8 stundām. Starts 10:00, finišs – 18:00. Apvidus sagaidāms ļoti dažāds, no piejūras līdzenuma, līdz iespaidīga izmēra pauguriem, kuru nobraucienos viegli ir pārsniegt 50 km/h ātruma atzīmi. Tradicionālā upes škēršošana šoreiz būs pa civilizētu tiltiņu, bet džungļos labi apslēptu. Līdz ar to peldēšanas iespējas tiks stipri reducētas un piedāvātas tikai tiem, kas vēlēsies. Jo, visticamāk, visus KP savākt reti kam izdosies un varēs izvēlēties, ko izlaist. Veicamā distance apmeklējot visus KP ir garāka par 120 km.
Nolikums
[atjaunots 2013. gada 12. septembrī]
1. Kas tas ir?
Ķirzakas Taka ir rogaininga tipa velo orientēšanās sacensības kurā komanda 3 cilvēku sastāvā, pārvietojoties ar velo, veic noteiktu distanci apmeklējot kontrolpunktus (KP). Sacensību mērķis ir labi pavadīt laiku, iepazīstot apvidus interesantākās vietas un to vēsturi, un noskaidrot spēcīgākos dalībniekus.
No8:30 dalībnieku ierašanās un reģistrācija, sacensību karšu saņemšana.
9:40 Kapteiņu sanāksme
10:00 Starts
18:00 Finišs (kontrollaika beigas), pusdienas
19:30 Labāko apbalvošana
[map lat=56.941 lon=23.490 z=8 marker=”yes” infowindow=”Ķirzakas Taka starta vieta – Ķemeri” style=”width:300px; height:250px; border:1px solid gray; margin: 12px 0px 6px 20px;”]
3. Sacensību dalībnieki, komandas
Par sacensību dalībnieku var kļūt ikviens, kurš apzinās savas spējas veikt distanci, piekrīt šī Nolikuma noteikumiem un ir nokārtojis pieteikuma formalitātes.
Vismaz vienam komandas dalībniekiem jābūt vecumā no 18 gadiem. Ar vecāku rakstisku atļauju sacensībās drīkst piedalīties arī jaunāki.
Komanda sastāv no 3 dalībniekiem, kvalificējoties vienā no 3 grupām: M – vīriešu, W – sieviešu, X – jauktā (komandā piedalās abu dzimumu pārstāvji).
Katrai komandai ir jābūt savam nosaukumam. Ja komandas nosaukums ir pretrunā vispārējiem ētikas principiem, sacensību organizatori patur tiesības nereģistrēt komandas nosaukumu, par to paziņojot uz e-pastu Komandas kapteinim.
Pieteikto komandas sastāvu pirms sacensībām iespējams mainīt sazinoties ar organizatoriem, vai uz vietas reģistrējot komandu sacensībām.
4. Distance un Kartes
Ķirzakas Taka ir rogaininga tipa velo orientēšanās sacensības, kur 8h laikā ir jāapmeklē pēc iespējas vairāk KP izvēles secībā. Kopējais distances garums ir vairāk par 100 km.
Kartes būs A3 formāta, ievietotas kabatiņās. Par papildus ūdensdrošību rūpējas dalībnieki paši. Karšu komplektu saņem katrs komandas dalībnieks.
5. Atzīmēšanās kontrolpunktos
Pie nolauztās priedes, Baldones apkārtnē
Atzīmēšanās kontrolpunktos notiek ar digitālo fotokameru, nofotografējot divus komandas dalībniekus tiešā KP tuvumā, tā lai ir redzams KP simbols (objekts) un komandas dalībnieki.
Visiem KP jābūt fiksētiem ar vienu kameru.
Atļauts izmantot arī mobilo telefonu, ja tam ir pietiekoši liels ekrāns attēlu apskatei.
6. Sacensību vērtēšana
Pēc finiša jānodod fotoaparāts kontrolpunktu attēlu pārbaudei.
Par vienu KP apmeklējumu komanda iegūst 1 punktu. Par uzvarētāju kļūst tā komanda, kas apmeklējusi visvairāk KP, vai vienāda KP skaita gadījumā, kas distancē pavadījusi mazāk laika.
Par katrām nokavētajām 5 minūtēm komandai tiek atskaitīts 1 KP. 5 minūšu intervālu sāk skaitīt ar pirmo sekundi.
Kontrolpunkti, kuru attēlos KP simbols ir neskaidri saskatāms, vai 2 komandas dalībnieki neatrodas tā tiešā tuvumā var netikt ieskaitīts vai ieskaitīts daļēji (0,5 punkti).
Uzvarētāju apbalvošana
Pirmo trīs vietu ieguvēji katrā starta grupā tiek apbalvoti ar diplomiem un piemiņas balvām.
Dalības diplomus saņem visi sacensību dalībnieki.
Pieteikšanās sacensībām
Pieteikšanās pasākumam notiek aizpildot pieteikuma formu interneta mājas lapā www.multisports.lv un apmaksājot dalības maksu.
Dalības maksa
Dalības maksa vienam dalībniekam
Reģistrācijas laiks (Ķemeru posmam)
10,- Ls
līdz 4. septembrim (24:00)
12,50 Ls
no 5. septembra – līdz 11. septembrim (24:00)
Dalības maksa sedz maršruta sagatavošanu un karšu druku, tienešu darbu, ēdienu finišā, balvas un citus organizatoriskus izdevumus.
Dalības maksa pārskaitāma 2 dienu laikā pēc komandas pieteikšanas internetā: Saņēmējs: Atis Luguzs Konts: LV86UNLA0008000724157 (SEB banka) Konts: LV60HABA0551005774026 (Swedbanka)
Dalības maska sedz maršruta sagatavošanu un karšu druku, tiesnešu darbu, ēdienu finišā, transportu no SC uz starta vietu un citus organizatoriskus izdevumus.
7. Nepieciešamais inventārs
Velosipēds (katram komandas dalībniekam)
Veloķivere (katram komandas dalībniekam)
Digitālais fotoaparāts ar uzlādētu akumulatoru un iespēju ievietot ūdensdrošā iepakojumā.
Mobilais telefons (vismaz viens uz komandu). Digitālā fotoaparāta vietā var izmantot mobilo telefonu, ja vien tam ir pietiekami liels displejs attēlu apskatei.
8. Ieteicamais inventārs
Velo planšete
Kompass
Velodators – lai var mērīt attālumu.
Pārtika un dzeramais ūdens (pēc dalībnieka ieskatiem).
Rezerves velo kamera, remontkomplekts
Pulkstenis
Rakstāmais (ūdensizturīgs marķieris ~0,5mm)
Velo cimdi
10. Dalībnieku pienākumi sacensībās:
Ievērot godīgas spēles („Fair play”) principus, gan distances veikšanā gan ekipējuma un citu līdzekļu izmantošanā.
Ievērot Latvijas Republikas ceļu satiksmes noteikumi, jāseko sacensību tiesnešu un organizatoru norādījumiem.
Ja ar kādu no komandas dalībniekiem notiek negadījums, vai citu iemeslu dēļ tas nespēj turpināt distanci, komandai ir iespējams pabeigt sacensības divatā. Šādā gadījumā Komandas kapteinim ir jāsazinās ar tiesnešiem un jāsaskaņo turpmākā darbība.
Pārvietojoties ar velosipēdu, galvā ir jābūt uzvilktai un aizsprādzētai ķiverei;
Sniegt citām Sacensību komandām pirmo neatliekamo palīdzību, pēc to pieprasījuma.
Dalībniekiem sacensībās aizliegts:
Šķērsot sējumus, viensētu pagalmus;
Izmantot jebkādu palīdzību no malas, izņemot gadījumus, kad ir nepieciešama pirmā medicīniskā palīdzība vai tas norādīts distances aprakstā;
Izmantot jebkādus elektroniskos navigācijas līdzekļus, organizatoru neizsniegtas kartes, motorizētus transporta rīkus;
Izmantot mobilos telefonus un tā funkcijas. Izņēmums ir ārkārtas zvani uz tiesnešu tālruni (apmaldīšanās, pazudis KP, medicīniskā palīdzība, distances veikšana divatā utml.) vai 112;
Atstāt distancē jebkāda veida atkritumus.
Par šo noteikumu neievērošanu komanda var tikt diskvalificēta.
11. Pušu atbildība
Sacensību organizators ir Atis Luguzs un ir atbildīgs par visu šajā Nolikumā noteikto organizatora pienākumu izpildi pilnā apjomā un labā kvalitātē.
Sacensību dalībnieks, iesniedzot pieteikuma anketu, apliecina, ka piekrīt šajā Nolikumā noteiktajiem nosacījumiem, apņemas tos ievērot un apzinās savu atbildību par personīgo drošību distancē, neceļot pretenzijas pret sacensību organizatoriem par iespējamām traumām, kas var tikt gūtas pieredzes trūkuma, apstākļu nenovērtēšanas, paša dalībnieka vai citu sacensību dalībnieku nevērības dēļ.
Paldies par lielisko pasākumu! Un paldies par pēc-pasākuma aprakstu – tagad skaidrs par fantastiskajām krāsām kanjonā; par akmeni, kas izrādījās slavenais robežakmens :). Zīmi meklējām, bet nepamanījām, meklēšanu pārtraucām, kad pamanījām izmītu taku uz punktu 🙂 Tā kā akmeni un zīmi rūpīgāk apskatīsim nākošreiz 🙂
Paldies Atim par brīnišķīgo pasākumu! Nemaz vairs tik bieži pašam nesanāk uzbraukt, turklāt līdz šim nebija sanācis apskatīt Ķemeru purvus:) Ļoti patika! Kā arī: +) KP izvietojums bija ar krietni daudzveidīgākām plānojuma variantu iespējām nekā pērn Baldonē. Nedomāju, ka daudzām komandām izdevās atrast savai varēšanai atbilstošu optimālo maršrutu. Es arī pieļāvu baigo kļūdu plānojumā, skrienot pēc “i” norādēm ar domu “kamēr vēl skaidra galva”- tāpat jau pusdistancē bija skaidrs, ka peldēšanai nepietiks laika:( Un, ui cik kreņķīgi beigās bija braukt garām 1-2 km attālumā esošiem punktiem. +) Bija ļoti laba karte. Tik lielam apgabalam pat ļoti precīza, bet tajā pašā laikā saglabājot arī piedzīvojuma garšu (t.i. dažus pārsteigumus). Turklāt tā diezgan labi lasījās arī braucot. +) No kontrolpunktiem un apvidus īpaši patika “M”, “F9”, “P” un “F3”- iespēja izbaudīt purvus pat nesaslapinot kājas, ātrgaitas laipas bez tūristiem, karātavu taka (punktētā taka no “F3” uz “$”, jo, spriežot pēc kartes, lielajā takā tilta nebija:), viss Tukuma puses paugurainais apgabals, nu, un arī karjers ar visu “vadātāju”, kur tikai Kaspara atjautība mūs paglāba no “susur style” peldes:) -) Vienīgais, kas nepatika (daudziem) bija garie pārbraucieni pa lielajām un bīstamajām šosejām.
Ps. Priecājos, ka otrais velorogainings notiks Pokaiņos- arī tur nav būts, tātad arī tur solās būt interesanti!
Paldies par lielisko pasākumu!
Un paldies par pēc-pasākuma aprakstu – tagad skaidrs par fantastiskajām krāsām kanjonā; par akmeni, kas izrādījās slavenais robežakmens :). Zīmi meklējām, bet nepamanījām, meklēšanu pārtraucām, kad pamanījām izmītu taku uz punktu 🙂 Tā kā akmeni un zīmi rūpīgāk apskatīsim nākošreiz 🙂
Vai varētu publicēt “rūtainā” uzdevuma atrisinājumu?
Paldies Atim par kārtējo aizraujošo pasākumu!
Komandas “Spararats” piedzīvojumi: http://www.endomondo.com/workouts/245744321/967529
Paldies Atim par brīnišķīgo pasākumu! Nemaz vairs tik bieži pašam nesanāk uzbraukt, turklāt līdz šim nebija sanācis apskatīt Ķemeru purvus:) Ļoti patika!
Kā arī:
+) KP izvietojums bija ar krietni daudzveidīgākām plānojuma variantu iespējām nekā pērn Baldonē. Nedomāju, ka daudzām komandām izdevās atrast savai varēšanai atbilstošu optimālo maršrutu. Es arī pieļāvu baigo kļūdu plānojumā, skrienot pēc “i” norādēm ar domu “kamēr vēl skaidra galva”- tāpat jau pusdistancē bija skaidrs, ka peldēšanai nepietiks laika:( Un, ui cik kreņķīgi beigās bija braukt garām 1-2 km attālumā esošiem punktiem.
+) Bija ļoti laba karte. Tik lielam apgabalam pat ļoti precīza, bet tajā pašā laikā saglabājot arī piedzīvojuma garšu (t.i. dažus pārsteigumus). Turklāt tā diezgan labi lasījās arī braucot.
+) No kontrolpunktiem un apvidus īpaši patika “M”, “F9”, “P” un “F3”- iespēja izbaudīt purvus pat nesaslapinot kājas, ātrgaitas laipas bez tūristiem, karātavu taka (punktētā taka no “F3” uz “$”, jo, spriežot pēc kartes, lielajā takā tilta nebija:), viss Tukuma puses paugurainais apgabals, nu, un arī karjers ar visu “vadātāju”, kur tikai Kaspara atjautība mūs paglāba no “susur style” peldes:)
-) Vienīgais, kas nepatika (daudziem) bija garie pārbraucieni pa lielajām un bīstamajām šosejām.
Ps. Priecājos, ka otrais velorogainings notiks Pokaiņos- arī tur nav būts, tātad arī tur solās būt interesanti!
Dušas būs?
Jā dušas būs.
Mūsu komandas biedrs satraumējies, tāpēc meklējam aizvietotāju. Ja ir interese, tad raksti uz aigarssh@hotmail.com
Tā kā 6h vietā būs 8h kļūst svarīgi zināt, vai distancē būs kāds dzeršanas punkts(i) kur uztankoties?
Avotu un citāds dzeramais ūdens distancē būs piejams, taču pavisam paļauties uz to nevajadzētu. Ar 2 litriem ūdens līdzi vajadzētu pietikt.
Vai kādam tieši uz sacensībā nevajag jaunu somu? CamelBak Octane 18x? Lēti :}
Un tad tiekamies uz takas!
Sveiki. Labprāt pievienotos kādai blicei uz rogainingu 14.09
Azetmanis@gmail.com
Šeit var rakstīt jautājumus un komentārus: