Rogaininga grafiki un rezultātu analīze

Šeit ir piedāvāta metode, kā rogaininga sacensībām uzzīmēt dalībnieku veikumu distancē grafiski. Par pamatu ir izmantots Pētera Īvāna piedāvātais risinājums aprēķināt dalībnieka veikumu, ne pēc kontrollaika, bet pēc vidējā īsākā laika uz vienu KP, kāds ir patērēts apmeklējot kontrolpunktus. Šai pieejai rezultātu vērtēšanā bija viens trūkums – pietika maksimāli ātri aizskriet pēc 1 KP un atpakaļ, lai uzvarētu sacensībās. Taču pati ideja par “punktu ieguves ātrumu” likās gana laba un, galvenais, attēlojama grafiski.

Vispirms tiek aprēķināts vidējais punktu ieguves ātrums uzvarētājiem – distancē pavadīto laiku dalot ar apmeklēto KP (vai punktu) skaitu. Pēc tam pārējiem dalībniekiem tiek aprēķināts punktu ieguves ātrums pēc katra apmeklētā KP un izdalīts ar uzvarētāju vidējo ātrumu. (Pašu uzvarētāju vidējo ātrumu idstances beigās dalot ar šo pašu skaitli iegūst “1”). Ja kāda komanda distances sākumā vai vidū uzrāda lielāku ātrumu par 1, tas norāda, ka pārvietošanās ātrums ir pāri uzvarētāju (iespējams, arī pašu) spēkiem, kas draud ar “nolūšanu” distances beigu daļā. Šī grafiskā metode atklāj, ka sākt rogainingu ar skriešnu ne vienmēr ir pareizi, it sevišķi, ja skriet nav plānots visu laiku. Pilnīgi pietiekams ir ātrums, kas vēlāk grafikā sakristu ar “1”.

Grafiki un rezultātu analīze no rogaininga “Slapjais Kaķis 2013”

Grafiski un matemātiski cīņa distancē izskatījās šādi. Jo augstāk grafikā atrodas komandas līnija, jo lielāks ir tās pārvietošanās ātrums atkarībā no iegūto punktu skaita. Rezultātu tabulu (MS Excel) var lejuplādēt šeit:

Rogaininga_Slapjais kaķis grafiki pēc laika

Gandrīz visu laiku vadībā ir atradusies komanda Fosgēns!. Izņemot neilgi pirms 13:00 apmeklējot pēc kārtas 6. (W) kp vadībā ir atradusies komanda LVM Svina pumpuri. Interesanti, ka plkst. 14:13 trīs komandas (Raid.lv, Slapjie Runči un Enkura turētāji) vienlaicīgi atrodas 2. pozīcijā vienlaikus apmeklējot savu 15. kp, pie tam tas katrai komandai ir cits KP (H, K, 2).

Rogaininga_Slapjais kaķis grafiki pēc KP skaita

Ja komandas līnija iet lejup, tas nozīmē: vai nu attālums starp KP ir salīdzinoši lielāks kā iepriekš, vai ir bijusi orientēšanās kļūda, vai arī komandas dalībnieki ir samazinājuši pārvietošanās ātrumu noguruma, traumas, motivācijas krituma vai dabas ainavu vērošanas dēļ. Visbiežāk pēc pārāk optimistiska tempa kāpinājuma  vēlāk seko tā ievērojams kritums. Kā tas ir noticis ar komandu Raid.lv, kas gandrīz visā distancē ir pielikusi soli, taču līdz beigām to noturēt vairs nav izdevies.

Vienmērīgi horizontāla grafika līnija liecina, ka komanda pārvietojas vienmērīgā ātrumā. Tā kā distances sākumā un beigās KP bija izvietoti retāk, tad tas atspoguļojas arī komandu grafikos. Izņemot komandas Vivere un Surstromming, kas distances beigu daļā ir izvērtušas savstarpēju cīņu noturot un kāpinot tempu, kas nenāca viegli.

Tās komandas, kas distanci sāka ar “Q” kontrolpunktu bija ieguvējas, jo distances beigās ātrā tempā paņemt kp “Æ” noteikti bija vienkāršāk kā “Q”, kas nākot no purva puses prasīja lēnu un smalku apvidus analīzi. Tā šeit 3. vietu vīru grupā no rokām izlaiž komanda LVM Svina pumpuri, “Q” kontrolpunktu vispār neatrodot. Tāds pavērsiens veiksmīgs izrādās Enkura turētājiem, kam distancē nebūt neiet līdzeni.

Grafiki un rezultātu analīze no velo-rogaininga “Ķirzakas Taka 2013”

REZULTĀTI_2013 [*.XLS] (ĶEMERI)

Lūgums dalībniekiem atsūtīt savu bilžu laikus, vai linku uz bildēm, vai pašas bildes, lai var Excel tabulā sarakstīt kontrolpunktu starplaikus un uzzīmēt grafikus, kā kuram ir gājis.

Grafiki: Ķirzakas Taka 2013: Ķemeri

Kā redzams grafikā augšā visām komandām ir bijuši kādi klupšanas brīži. Uzvarētāji – “Mākonītis” savas neveiksmes izsmeļ pašā distances sakumā uz 2. (@) un, iespējams, arī uz 3.(O) kp. Vēlāk, saīdzinot ar konkurentiem, ir vērojams gandrīz tikai tempa kāpums un noturīgums. Pārējām komandām distances vidū iestājas zināms nogurums un ātruma kritums. Komanda “Spararats” līdz savam 11.(Ю) kp brauc mazliet pāri saviem spēkiem – 130% no uzvarētāju vidējā ātruma, un ir gandrīz neaizsniedzami konkurentiem,  taču tad seko kļūdu un zaudētā atgūšanas zāģis, kas pamatīgi izsmeļ spēkus un ļauj dažām komandām distances otrajā pusē aiziet garām. Arī komanda “Kapteiņa kompetence” distances pirmajā daļā cīnās ar “zāģi” [2.-3.kp  :) P] un [7.-8.kp  W3], taču spēj savākties un izvēlēties atbilstošu ātrumu distances otrajai pusei, kas vainagojas ar uzvaru vīru (M) grupā un II vietu absolūtajā vērtējumā. Līdzīgi “Kapteiņa kompetencei” distanci veic komanda “Giguraka”, bet mazliet lēnāk, ar mazākām kļūdām un sekojošiem ātruma kāpinājumiem. Salīdzinoši mierīgi tiek nobraukta distances trešā trešdaļa, un galā tiek II vieta vīru grupā. Pievienojot komandas “R.I.P.” veikumu, var redzēt, ka distances pirmā trešdaļa tiek pieveikta ļoti ļoti ātri. Taču tad kp izvēle vairs nepiedāvā ātrus variantus. 13.(U) un 14.( :) ) kontrolpunktu neizdodas arī uzreiz atrast. Pēc šīm neveiksmēm komanda zaudē daļu iniciatīvas, lai gan pēc savāktajiem kp atrodas 2. pozīcijā, bet vēl 17. apmeklētajā kp (Č) – pirmajā vietā. Finišā “R.I.P.” izcīna III vietu jauktajā (X) grupā.

Ieraksti komentāru:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.